Prawo do odstąpienia od umowy
Zakup nie spełnia oczekiwań? (ZWROT)
- Będąc Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta możesz zwrócić Towar w ciągu 14 dni bez podania przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie Towaru lub w którym osoba trzecia wskazana przez Konsumenta ale inna niż przewoźnik weszła w posiadanie Towaru.
- Wypełnij formularz zwrotu w sklepie internetowym www.elfon-sklep.pl znajdujący się na Koncie Klienta.
Zaznacz z jakiego roszczenia korzystasz. - Dokonałeś zakupu bez rejestracji i nie posiadasz Konta Klienta, a chcesz dokonać zwrotu, przyślij przykładowy formularz odstąpienia od umowy i skontaktuj się bezpośrednio z Działem Handlowym ELFON , e-mail: zamowienia@elfon.com.pl
- Zwracany Towar nie może nosić śladów użytkowania oraz powinien posiadać oryginalne opakowanie producenta.
- Spakuj i wyślij zwracany Towar.
Zwracany Towar powinny być spakowane w odpowiednio wytrzymałe opakowanie, dostosowane do zawartości przesyłki. Jeśli posiadasz oryginalne opakowanie, w którym otrzymałeś przesyłkę i odpowiada ono rozmiarem, wykorzystaj je ponownie. Niezbędne jest usunięcie etykiety, która wcześniej znajdowała się na opakowaniu. Prosimy zabezpieczyć przesyłkę, aby zawartość nie uległa zniszczeniu w transporcie.
Do 14 dni od odstąpienia od umowy sprzedaży odeślij zwracany Towar z formularzem odstąpienia od umowy lub dokumentem zwrotu wygenerowanym na Koncie Klienta na adres:
ELFON - ZWROT
30-740 Kraków,
ul. Półłanki 27A
e-mail: zamowienia@elfon.com.pl
ELFON nie przyjmuje przesyłek zwrotnych wysłanych za pobraniem, ani z odbiorem w Paczkomecie. - Zwrot należności
Zgodnie z obowiązującymi przepisami zwrot należności powinien nastąpić najpóźniej do 14 dni od odstąpienia od umowy sprzedaży. ELFON może poczekać ze zwrotem do czasu otrzymania zwracanych Towarów. Zwrot należności zostanie dokonany niezwłocznie po doręczeniu i sprawdzeniu przesyłki w magazynie zwrotów ELFON.W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez ELFON). - Sposób zwrotu należności
Należność zostanie zwrócona taką samą metodą jaką zostało opłacone zamówienie z wyjątkiem zamówień opłaconych przy odbiorze lub zaliczką.
Należność zostanie zwrócona przelewem bankowym dla zamówień opłaconych przy odbiorze i zaliczką. - Prosimy o podanie numeru rachunku bankowego podczas rejestracji zwrotu.
- Klient dokonuje zwrotu na własną odpowiedzialność. Konsument pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu Towaru (np. koszty opakowania, zabezpieczenia, nadania)
- Konsument jest odpowiedzialny wobec Sprzedawcy za zmniejszenie wartości Towaru w związku z korzystaniem z niego w nieodpowiedni sposób. Ma prawo zbadać charakter, cechy i funkcjonowanie Towaru w taki sposób, w jaki mógłby to uczynić w sklepie stacjonarnym. Nie może jednak używać Towaru w sposób nieograniczony. Jeśli tak robi, Sprzedawca ma prawo obciążyć go dodatkowymi kosztami w związku ze zmniejszeniem wartości Towaru. W tej sytuacji, jeżeli Konsument będzie chciał odstąpić od umowy, może ponieść odpowiedzialność za pogorszenie stanu zwracanego Towaru.
Zakup nie spełnia oczekiwań? (REKLAMACJA)
- Sprzedawca odpowiada z tytułu niezgodności towaru z umową, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania Towaru Konsumentowi.
- Sprzedawca odpowiada wobec Konsumenta, jeżeli Towar konsumpcyjny w chwili jego wydania był niezgodny z umową, posiada wady fizyczne, prawne. Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową. W szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z umową, jeżeli:
- nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia,
- nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedawca zapewnił Kupującego,
- nie nadaje się do celu, o którym Kupujący poinformował Sprzedawcę przy zawarciu umowy, a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia,
- została Kupującemu wydana w stanie niezupełnym.
- Dostarczenie Towaru w ramach realizacji wynikających z niezgodności towaru z umową, odbywa się na koszt Sprzedawcy.
- Zgłoszenie o wadach Towaru należy przesłać drogą elektroniczną na adres mailowy Sprzedawcy zamowienia@elfon.com.pl lub w formie pisemnej na adres pocztowy Sprzedawcy: ELFON ul. Półłanki 27A, 30-740 Kraków. Jeśli Konsument ma trudności i nie wie, jak skonstruować zgłoszenie o wadach Towaru, zgłoszenie może przesłać dla przykładu na formularzu reklamacji co stanowi tylko ułatwienie dla procesu reklamacji, nie stanowi żadnego wymogu korzystania z w/w wzorca dla skuteczności reklamacji.
- Jeżeli jest to niezbędne dla prawidłowej oceny wad fizycznych Towaru, na prośbę i po ustaleniach wstępnych ze Sprzedawcą, Towar należy dostarczyć na adres siedziby Sprzedawcy ELFON - SERWIS ul. Półłanki 27A, 30-740 Kraków zgodnie z regulaminem zgłoszenia serwisowego.
- Szczegółowy regulamin zgłoszenia serwisowego wraz z formularzem zgłoszenia serwisowego dostępny jest w zakładce Procedura serwisowa.
- Sprzedawca odpowiada niezwłocznie na zgłoszenie Konsumenta jednak nie później niż w terminie do 14 dni kalendarzowych od dnia jego otrzymania. Nierozpatrzenie zgłoszenia w określonym terminie jest równoznaczne z jego uwzględnieniem.
- W wypadku pierwszej reklamacji Konsument może liczyć na naprawę Towaru albo wymianę. Dopiero, gdy Sprzedawca odmówi usunięcia wady albo wymiany, Konsument otrzyma prawo odstąpienia od umowy. Dla Towaru elektronicznego Konsument będzie mógł żądać również usunięcia wad usług cyfrowych A jeżeli usunięcie wady lub wymiana będą nieskuteczne, może żądać obniżenia ceny lub odstąpić od umowy.
- Sprzedawca pokrywa koszty odebrania Towaru, dostawy, usunięcia wady lub wymiany Towaru na nowy.
- Sprzedawca informuje Klienta o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji Towarów, m.in. poprzez złożenie przez Konsumenta wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym . Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: https://uokik.gov.pl/pomoc-dla-konsumentow#faq596 .