Procedura serwisowa
Jak należy postępować z uszkodzonym urządzeniem?
- Zapoznać się z "Regulaminem zgłoszeń serwisowych ELFON"
- Wypełnić Formularz zgłoszenia serwisowego zwracając szczególną uwagę na zamieszczenie dokładnego opisu usterki oraz danych kontaktowych (tel., e-mail)
- Wysłać bezpośrednio do nas uszkodzone urządzenie wraz z niezbędnymi dokumentami.
Urządzenie należy wysłać na nasz adres:
ELFON - SERWIS
30-740 Kraków,
ul. Półłanki 27A
Do przesyłki należy dołączyć niezbędne dokumenty:
- dowód zakupu uszkodzonego urządzenia (dotyczy zgłoszenia gwarancyjnego)
- poprawnie wypełnioną kartę gwarancyjną (dotyczy zgłoszenia gwarancyjnego)
- wypełniony "Formularz zgłoszenia serwisowego" (wymagany)
Regulamin zgłoszeń serwisowych ELFON
- Do zgłoszenia serwisowego wymagany jest poprawnie wypełniony "Formularz zgłoszenia serwisowego" ze szczególnym uwzględnieniem opisu usterki oraz sytuacji, w których ona występuje.
- Reklamowane urządzenie należy dostarczyć do ELFON 30-740 Kraków ul. Półłanki 27A z dopiskiem SERWIS
- Zgłoszenie serwisowe bez opisu usterki i sytuacji, w których występuje nie zostanie skierowane do naprawy i będzie oczekiwało na uzupełnienie informacji przez zgłaszającego.
- Celem wyeliminowania błędów instalacyjno-konfiguracyjnych, przed zgłoszeniem usterki zalecamy kontakt z "pomocą techniczną".
- Elfon w przypadku naprawy pogwarancyjnej lub sklasyfikowanej jako odpłatna, poinformuje zgłaszającego o koszcie naprawy pod warunkiem, iż zgłaszający w zgłoszeniu podał adres mailowy bądź telefon kontaktowy. W przypadku braku danych kontaktowych urządzenie nie zostanie skierowane do naprawy i będzie oczekiwało na uzupełnienie danych przez zgłaszającego.
- W przypadku nieuzasadnionego zgłoszenia jeżeli niesprawność wynika z nieprawidłowej konfiguracji, podłączenia, programowania, braku opisu usterki, nieznajomości parametrów lub wycofania się zgłaszającego z zaakceptowanych kosztów naprawy - ELFON może naliczyć zgłaszającemu koszty obsługi serwisowej, testowania, wysyłki urządzenia.
- Gwarancja jest udzielana na okres wymieniony w karcie gwarancyjnej produktu, jednak nie dłużej niż 30 miesięcy od daty produkcji.
- Okres gwarancyjny liczony jest od dnia wystawienia poprawnie wypełnionej karty gwarancyjnej ważnej wraz z dokumentem zakupu.
9. W przypadku urządzeń do których nie wystawiono karty gwarancyjnej dokumentem uprawniającym do reklamacji jest faktura lub paragon. - W przypadku zerwania zabezpieczeń gwarancyjnych (plomb) gwarancja zostaje przerwana.
- Gwarancji nie podlegają uszkodzenia wynikłe na skutek niezgodnego z instrukcją montażu / użytkowania bądź urządzenie zostało zmodyfikowane lub noszące ślady naprawy nieautoryzowanej.
- Gwarancji nie podlegają uszkodzenia spowodowane czynnikami losowymi takimi jak wyładowania atmosferyczne, zalania, jak również spowodowane przepięciami lub aktami wandalizmu.
- Urządzenie lub zespół urządzeń będące przedmiotem zgłoszenia powinno być przesłane w stanie kompletnym.
- Gwarancji nie podlegają uszkodzenia mechaniczne i elektryczne wynikłe na skutek zaniedbania i niewłaściwego zabezpieczenia urządzeń w transporcie.
- ELFON nie gwarantuje kompatybilności sprzedawanych produktów takich jak zasilacze, unifony, monitory, panele bramowe, centrale z produktami innych producentów.
Odzyskanie kodu instalacyjnego do centrali ELFON Optima
W trosce o bezpieczeństwo, bezawaryjne działanie oraz prawidłową konfigurację centrali, kod instalacyjny jest niejawny i nie jest powszechnie udostępniany. W przypadku utraty kodu instalacyjnego w uzasadnionych przypadkach jest możliwość udostępnienia / odzyskania wyżej wymienionego kodu. Ze względu na charakter i miejsce pracy urządzenia oraz możliwość jego potencjalnej kradzieży, procedura odzyskiwania kodu instalatora wymaga spełnienia warunków, które mają na celu określenie iż osoba wnioskująca o odzyskanie kodu jest właścicielem urządzenia.
W celu uzyskania informacji na temat procedury odzyskania kodu prosimy o kontakt na adres e-mail: